poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Dalewice - kaplica


Jakiś czas temu przeczytałam, gdzieś na stronie proszowickiej? nie jestem pewna, informację o niewielkiej drewnianej kaplicy w Dalewicach. Pojechałam zatem, zwłaszcza, że w okolicy kilka ciekawych zabytków się znajduje, a i teren na rower wyśmienity. W Dalewicach nastąpił kłopot orientacyjny - miła pani, spacerująca nad strumykiem, powiedziała:
- Kaplica? Ano to tam, na górce.
Pojechała na górkę. Kaplicy niet.
No bo nie ta górka:) Tuż za mosteczkiem trzeba było skręcić w lewo i natychmiast w prawo.
Mój błąd - na szczęście szybko naprawiony.
Kaplica okazała się tego warta.

Na północ od Niegardowa i Przesławic, znajdziemy drewniany kościółek (kaplica) w Dalewicach p.w. Zwiastowania i Nawiedzenia NMP. Kaplica jest zbudowana z drzewa modrzewiowego, położona na wzgórzu w otoczeniu starych drzew. Tuż za skrzyżowaniem, ostro w górę jakieś 500 metrów. Kaplicę trudno znaleźć, ale warto, pomimo, że furtka jest zamknięta, a na ogrodzeniu wiszą ogłoszenia o ochronie mienia. Teren wokół kaplicy jest zadbany do tego stopnia, że znajduje się tu nawet ... wygódka:)

Teren jest strzeżony i monitorowany, ale chyba niedokładnie (bądź panowie strażnicy doszli do wniosku, że palić kaplicy nie będę), bo przeskoczyłam płot dwa razy - tam i z powrotem - jako, że wejście zamknięte, trudno - nie miałam wyjścia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz